pátek 8. ledna 2016

Černá díra v čase (listopad 2015)

Nevím proč to prostě dělám, ale poslední čtvrtrok vždy napíši článek a pak ho neuveřejním, byť už k němu třebas ani nemám co dodat. Takže si užijte další ztráty a nálezy. Snad už v záložce konceptů nic dalšího nevyhrabu.

Jen aby se neřeklo, a taky abych měla pro každý měsíc alespoň nějakou tu poznámku, rozhodla jsem se Vás osvítit v otázce mé čtenářské absence během listopadu. Tím spíš, když jsem předešlý měsíc básnila o tom, jak opět začínám číst.

Tento měsíc jsem naposledy v rámci školy nastoupila na stáž. To by normálně nic neznamenalo, ale byla jsem přesunuta, částečně i z mé vlastní iniciativy, protože z kolegyně v kanceláři jsem už prorůstala stropem do třetího patra, ze staré kanceláře někam úplně jinam. To také způsobilo, že jsem musela najet na úplně nový režim a smířit se s tím, že teď nebudu mít lidi před sebou, ale za sebou a tak si nebudu moci mezi prací potajmu číst ebooky. (Ano, stíhám při čtení pracovat a naopak a přitom neustále poslouchat, že jsem nejvýkonnější stážista, jakého tam měli. A ne, v tomhle případě samochvála skutečně nesmrdí.) S blížícími se svátky však i tak nakonec frekvence šumu v kanceláři značně poklesla a za první dva prosincové týdny jsem si odškrtla rovnou tři knihy. Ale to sem teď nepatří.

Takže v práci jsem nečetla a zbyla mi jen MHD.

Zde ale nastal problém v tom, že jsem začala domů jezdit za šera až za tmy, a tak se často stávalo, že se číst nedalo už ani v MHD. Na zastávkách začala být zima, občas mi i zamrzla čtečka a kolikrát se mi, po dni stráveném v tunách a tunách textem popsaných papírech, číst vlastně ani nechtělo. Když jsem přijela domů, zapnula jsem anime či nějakou tu asijskou duchařinu a zase šla spát, případně se šla projít a trochu okysličit šedou kůru mozkovou. O víkendech jsem pak, když už byla chuť nic nedělat, koukala spíše na anime (ha, konečně jsem viděla celého InuYashu) a odpoledne začala psát pomaloučku absolventskou práci, o které jsem si bláhově myslela, že ji stihnu do konce stáže. No, asi nestihnu. Horko-těžko se blížím k polovině. Ale do konce prosince bych ji chtěla odeslat profesorce. Tak snad... Ale to sem taky nepatří. (Tato informace je stará. Nakonec jsem většinu práce v prosinci skutečně splnila a teď už jen dolaďuji.)

Pokud se tedy dobře rozpomínám, za celý listopad jsem přečetla jen pár sci-fi/fantasy povídek ze sbírky Černá šťáva od Margo Lanagan. Byl to takový ten rychlý nákup za pár korun z LK, když vyprodávali zbytky z Trifidu. Povídky mají příjemnou délku, ale co se kvality týče... Některé mají zajímavý nápad, ovšem pokulhává zpracování. Moc informací - málo prostoru k nadechnutí. Ale o tom někdy příště, až to celé dočtu.

Jinak jsem provedla ještě jeden nákup knih, ale vzhledem k tomu, že se mi od té doby nepodařilo být doma v době, kdy svítilo slunce a šlo udělat nějakou tu fotku, na které by bylo alespoň něco vidět, nevím, kdy o tom sepíši nějaký rychlý report. (Už se stalo - v prosinci.) Byť to mnohé asi nebaví číst, mě to baví psát. Jenže bez fotky to prostě není ono a tak to pořád odkládám.

Takže takhle vypadal můj absolutně promarněný listopad. Sama si z něj vlastně vůbec nic nepamatuji. Takže jsem možná i ráda, že jsem se moc nepokoušela číst, protože bych si tuhle radost možná nakonec i znechutila.

4 komentáře:

  1. Držím palce s absolventskou prací, abys brzy chytila slinu, jak se říká :) Já zatím naprosto ignoruju fakt, že bych měla nějakou diplomku začít sepisovat :*D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, já už ji mám prakticky napsanou. Jen chybí závěr. Akorát to ještě neviděla profesorka. Může se stát, že mi to omlátí o hlavu a řekne něco jako: "Celý přepsat!" :D
      Však mi taky vyhrožovala a ptala se: "A co když ti teď řeknu, ať to celý přepíšeš?"
      Jsem se na ni koukla a s úsměvem řekla: "Tak to přepíšu, no."
      Na to už neodpověděla nic. :D

      Vymazat
    2. Tak to tedy ohromně gratuluju! :) Né, určitě to bude dobrý :3

      Vymazat
    3. To posoudí až třetí osoba. Ale díky za povzbuzení. :)

      Vymazat

Napiš. Klidně i ke starým článkům. Zpětná odezva je fajn. :)