čtvrtek 9. dubna 2015

Zase ti upíři a steampunkové překvapení

Občas se vyplatí na některé věci si počkat, nespěchat a nechat vše tak nějak plynout. Protože pak se mohou plnit malá i velká přání daleko snadněji. Jsem ráda, že jsem počkala, byť se jednalo o relativně dlouhé čekání.



Nákaza - Guillermo del Toro, Chuck Hogan (59,-)
Pád - Guillermo del Toro, Chuck Hogan (59,-)
Noc - Guillermo del Toro, Chuck Hogan (59,-)
Bájná pečeť - Bernd Perplies (39,-)
Čas zkázy - Bernd Perplies (39,-)

Pro trilogii Zhoubný kmen jsem vyrazila zcela cíleně. Bloumala jsem kolem ní snad 3/4 roku v klasických knihkupectvích, kde byl každý svazek po stokoruně (zřejmě sleva). Jenže jsem si pořád říkala, že to přeci nepotřebuji, že je to na tom mém imaginárním seznamu tužeb až někde úplně dole a konec, nic nebude. A bylo úplně fuk, že tam jsou zase nějací hajzlovití upíři. Jenže pak se to dostalo do fáze, kdy už nešlo odolávat, cena se přetransformovala z příjemné na zcela libovou a osud obsahu mé peněženky byl definitivně zpečetěn.

Takže jsem si domů minulý týden přinesla další tři knihy, které jsou mimochodem zcela zbytečně a nepřiměřeně těžké, tím pádem v MHD nečitelné, protože kdo by se s tím tahal, že? Kor když má špatná záda.

V úterý jsem pak měla zase trochu toho času, než jsem musela na přednášku a tak jsem opět zhřešila. Sice jsem nešla s cílem za každou cenu něco ulovit, ale pak jsem se, pro mě celkem nezvykle, dostala do sekce pro mladistvé a tam... tam na mě vykoukly dva svazky se steampunovou obálkou, zmíněným 19. stoletím v anotaci a vědomím, že je série ukončena. Vím, že to patrně bude čistě pro děti, ale mně takové knihy nevadí. Infantilnosti v sobě mám víc než dost. Jediné, co mi však zmrazilo úsměv na rtech, je cena posledního dílu. Do toho totiž, za paperback bez ilustrací, vážně nepůjdu a raději se podívám po nabídce trhu z druhé ruky. Pravděpodobně bude kniha ošmatlaná, zničená, ale určitě nebude tak cenově nadsazená. (A objednávat si to u dodavatele s vidinou poštovného... Ne.)

Takže se tu mějte krásně. Zavírám krám a utíkám pryč, protože sedět ještě další minutu na tom pečícím sluníčku nevydržím.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Napiš. Klidně i ke starým článkům. Zpětná odezva je fajn. :)