pondělí 20. dubna 2015

Kniha, která na mě čekala půl života

Člověk by i chtěl napsat nějaký ten článek, který by obsahoval více než jen smutnou sondu do skomírající duše věčně hladové peněženky, ovšem to by zrovna nesměl mít "tvůrčí krizi". Hodil by se nějaký příspěvek oplývající rozumným tématem - proč také ne, když nápady jsou - ovšem to by to nesmělo vyžadovat až příliš vysoký podíl koncentrace. Takže se smiř, milý čtenáři, s faktem, že nic lepšího ze sebe momentálně nedostanu.


Chov - Kenzaburó Óe (131,-)
Konec stříbrného věku - Jasutaka Cucui (87,-)
Bílý náčelník - Charles Frazier (17,-)

Je to snad měsíc, co jsem zažádala o naskladnění jedné knihy. Když uběhly dva týdny a pořád se nic nedělo, tedy kromě neustálých změn ve statusu titulu, že je beznadějně vyprodaný či že se musí nejprve vyzískat od nakladatele, žádost jsem opakovala. Nikdy dřív se mi nestalo, aby byla prodleva mezi žádostí a jejím vyřízení, tak dlouhá, proto jsem už začala být i trochu nakrknutá. Nakonec jsem čekání vzdala. Předčasně.

Před víkendem mi přišel e-mail, že na mě konečně čeká. Hezky na pobočce, s ostatními knihami. Proto jsem pochopitelně neváhala ani chvíli a okamžitě pro ni mazala. Tedy okamžitě... V rámci svých schopností a možností.

Tou těžce vybojovanou, alespoň co se nervů týče, knihou, byl Chov od Kenzaburó Óeho. Je to zhruba rok, co jsem se konečně dostala k přečtení Mladíka, který se opozdil a musím říct, že mě autorův styl naprosto dostal. Jednoho dne bych si do své sbírky chtěla přidat i onoho Mladíka, ale vzhledem k tomu, že se jedná o knihu v podstatě raritní, mé naděje nejsou příliš vysoké. Přesto jsem ale velmi ráda, že se mi podařilo ukořistit v nečtené podobě alespoň Chov, který byl u nás vydán již v roce 1999. Vzhledem ale k tomu, že se jedná o vydání s bílou obálkou, nemohu říci, že z toho za těch patnáct či šestnáct let vyšla zcela bez úhony. Je trošku ušmudlaná. Přesto jsem za ni ale hrozně ráda, i když mě nakladatelstvím zvolený formát i teď, po vlastnoručním osahání, stále udivuje.

No a aby té radosti nebylo málo, podařilo se mi zachytit též slevu na Konec stříbrného věku od Jasutaka Cucuiho. Nejdříve jsem zaznamenala zlevnění Papriky, což mě docela mrzelo, protože jsem ji před koncem roku dostala za plnou cenu. Mít tak věštecké schopnosti... Každopádně mám teď poměrně velké dilema, zda si pořídit už teď též Peklo a nebo ještě chvíli počkat jestli se snad nestane zázrak.

Pro M. jsem přihodila Bílého náčelníka za směšných pár korun. Raději oželím to jedno hnusné "kafe" z automatu (stejně teď nesmím na půl roku kofein), než tam nechat knihu. Pochopitelně jsem ji však nevzala jen kvůli té ceně, ale především proto, protože je od stejného autora, který napsal též románovou předlohu pro film Návrat do Cold Mountain, který se M. docela hodně líbil. Ale nedám jí to hned. Buď v průběhu léta pro radost a nebo až pod stromeček. (Ano, až takový dárkový blázen jsem.)

No a já se zase poroučím. Snad se máš, milý čtenáři, alespoň trochu hezky a pokud miluješ asijskou literaturu neváhej, protože Paprika a Konec stříbrného věku nedočkavě čekají, až si pro ně také přijdeš. ;)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Napiš. Klidně i ke starým článkům. Zpětná odezva je fajn. :)