čtvrtek 1. ledna 2015

Malý sběratel

Nikdy jsem nic nevydržela sbírat příliš dlouho. Alespoň tedy ne aktivně. Občas jsem přihodila do balíčků nějakou tu pohlednici, samolepku či tetovačku (za ty s Pokémony mě závistivci nenáviděli), ale nikdy jsem u toho nevydržela déle, jak rok, dva a to ještě s měsíčními rozestupy.

Postupem času jsem si ale uvědomila, že přeci jen něco sbírám (když nepočítám figurky keramických býránků, které se na Vás teď dozajista zubí zpoza mých zad) a že jsem pro to vyhranila dokonce i speciální místo ve svém malém pokoji. Tou sbírkou myslím svazky asijské, především japonské, literatury. Proč? O tom se rozepíši někdy jindy, někde jinde. Faktem ale je, že je to pravděpodobně sběratelství doživotní, kterého se držím už... (*zkoumá zadní část nejstaršího Murakamiho na poličce) ... sedmým rokem.

Takže pokud jste milovníky asijské literatury, stejně jako já, srdečně Vás vítám.


Zápisky malého sběratele
(ze života sběratele a vůbec o všem okolo této radosti)

***
(co nového mi přibylo na poličce do sbírky)

***



Současný stav sbírky:

Japonsko:

Džuničiró Tanizaki - Klíč (2011)
Džuničiró Tanizaki - Sestry Makiokovy (2010)
Eidži Jošikawa - Musaši (2007)
Eidži Jošikawa - Taiko (2008)
Gail Tsukiyama - Ulička tisíce květů (2011)
Haruki Murakami - Kafka na pobřeží (2006)
Haruki Murakami - Konec světa and Hard-boiled Wonderland (2008)
Haruki Murakami - Norské dřevo (2002)
Haruki Murakami - Sputnik, má láska (2009)
Higuči Ičijó - Zápolení (2008)
Hitomi Kanehara - Hadi a náušnice (2006)
Jasutaka Cucui - Konec stříbrného věku (2011)
Jasutaka Cucui - Paprika (2013)
Jasutaka Cucui - Peklo (2009)
Kenzaburó Óe - Chov (1999)
Kenzaburó Óe - Seventeen / Sexuální bytosti (2011)
Kenzaburó Óe - Soukromá záležitost (2010)
Kóbó Abe - Tvář toho druhého (1981)
Kodži Suzuki - Kruh II: Spirála (2006)
Kodži Suzuki - Kniha III: Smyčka (2008)
Mijuki Mijabe - Šepot (2010)
Morio Kita - Lidé z rodu Nire (1988)
Nacuo Kirino - Zrůda (2012)
Rjú Murakami - Čáry (2009)
Rjú Murakami - Nekonečná, téměř průzračná modř (2011)
Rjú Murakami - Piercing (2012)
Rjú Murakami - V polévce miso (2008)
Saikaku - Největší rozkošnice (1996)
Sanjútei Enčó - Pivoňková lucerna (1984)

kolektiv autorů:

Pět japonských novel (1969)

(Jižní) Korea:

Kim Jongha - Mám právo se zničit (2014)
Kim Namč'én - Proud: obraz z korejského života (1950)

Čína:

Cha Ťin - Čekání na Lina (2012)
Cha Ťin - Rekviem za Nanking (2013)
Yiyun Li - Ubožáci (2009)


*Seznam je řazen abecedně tak, jak jména uvádějí nakladatelé. Proto se může lišit přepis jmen do češtiny nebo mohou být prohozena jména a příjmení. Nemohla jsem se rozhodnout, zda to řadit s příjmením na prvotním místě tak, jak to funguje běžně, nebo to nechat tak, jak to, byť chybně, uvádějí nakladatelé. Takže jsem zvolila nejlínější cestu. :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Napiš. Klidně i ke starým článkům. Zpětná odezva je fajn. :)